Csapatépítés

5 tudományos tény a bútorfestő csapatépítő tréningünk mellett

Vintimage.hu Csapatepites Butorfestes Cikk

A gazdasági kihívásokra csak a megújulás képességével és rugalmassággal  tud reagálni egy vállalat. Ez a feltétele annak, hogy a változó piaci igényekre és szükségletekre gyorsan és hatékonyan reagáljon. Az alkalmazottaival együtt.

Hogyan hat a dolgozók gondolkodása a vállalat működésére? Hogyan hat a vállalat működése a dolgozókra? Mi köze a csapatépítésnek a megújulás képességéhez és hogyan lehet hatással egy csapat hatékony működése a gazdasági szerepvállalásra? Mi a célja egy csapatépítésnek, és miért hatékonyabb egy alkotó-kreatív közösségi program, mint egy „csapatLEépítő menjünkelberúgniegyütt” program? Cikksorozatomban ezekre a kérdésekre gyűjtök tudományos kutatásokat és tapasztalati válaszokat, a bútorfestő csapatépítő tréningjeim aspektusából.

Bútorfestő kreatív csapatépítő tréning, de minek?

Változó gazdasági helyzet, fokozódó versenyhelyzet. Egyetlen dolog állandó a vállalatok életében: A változás. A változásra pedig készen kell állnia a dolgozó csapatnak is.

Robinson szerint 3 kulcsfontosságú dolog kell ahhoz, hogy versenyben maradjon egy vállalat: 1. Hatékonyságnövelés, 2. Alkalmazkodóképesség  3. Nyitottság, innovációra való képesség. 3 olyan dolog, ami a kreativitásban van meg, ezért a kreativitás a siker záloga. (Robinson, 2011) Oké, akkor ez meg van oldva. Mától mindenki legyen kreatív és akkor a vállalatnak is jó lesz. Ha pedig a vállalatnak jó, akkor a dolgozóknak még jobb. Mondhatnánk.

Mitől lesz kreatív egy dolgozó? Miért kell annak lennie? Mi jellemzi a kreativitást? És már megint, hogy jön ehhez az egészhez a bútorfestés. Guilford fogalmazta meg először munkáiban, hogy a divergens gondolkodás számottevő a hatékony feladatellátáshoz. A szétágazó gondolkodás létszükséglet a vállalatok életében. Fontos, hogy egy munkavállaló ne csak egy aspektusból lássa a munkafolyamatait, hanem néha szempontokat tudjon váltani, rá tudjon nézni a feladataira és a munkájára kívülállóként is. Fontos ez az aspektus akkor is, amikor csapatban dolgozunk, és kívülről tekintünk a munkánkra.

Robinson évtizedes szupermondata, hogy a kreativitás mindenki számára elérhető. Néhány körülmény fontos azonban ahhoz, hogy kibontakozzon a kreatitivás. Ezeket gyűjtöttük most csokorba nektek.

Kooperatív bútorfestő csapatépítő tréning

A Divergens gondolkodás fejlesztésére dolgoztam ki azt a kooperatív bútorfestő tréninget, melynek több alappillére is van:

  1. Feszültség optimális mértéke. John Cleese szerint elengedhetetlen, hogy a feladatainkhoz minimális szintű feszültség társuljon. A feszültség optimális mértéke segít, hogy újszerű megoldásokat találjunk ki és motivál minket a megoldás kidolgozására. Ezért van az, hogy a bútorfestéshez egy rozoga bútort, egy elégetett pergament és néhány instrukciót kapsz kollégáiddal, amikor elkezdjük a tréninget. Túlzott mértékű feszültség esetén beszűkül a gondolkodásunk, ezért az optimális mérték nagyon fontos.
  2. Humor és játék. Az újszerű dolgokra úgy válunk nyitottá, hogy játékos és humoros környezetben kell dolgoznunk, alkotnunk és létrehoznunk. Ezt a körülményt teremtjük meg a csapatépítő tréningjeinken, ahol nem tudhatod előre, hogy a bútorfestő-varázsoló csapatban Te mérnök szerepet kapsz, vagy esetleg szabotőrt.
  3. Tér és idő a kreatív problémamegoldáshoz. A játékosság és humor mellett nagyon fontos, hogy a körülmények adottak legyenek. A csapat tagjai beleengedhetik magukat a bútorfestésbe, megtanulhatnak technikákat, közösen hozhatnak létre valami maradandót.
  4. Szokatlanság – kockázatvállaláshoz vezet, ami önbizalmat szül. A bútorfestő csapatépítő tréningjeimen kb. az emberek 2%-a festett valaha valamit. Ezért is jó, hogy egy szokatlan, új dolgot próbál ki, ráadásul kooperatívan kell együttműködnie, hisz egy titkos kód megfejtése után érheti el a titkos tudás online könyvét, ami alapján egy egész bútort kell munkatársaival lefestenie.
  5. Jól kiválasztott és meghatározott feladat. Nagyon ritka, hogy a munkahelyünkön, a feladataink között olyan szerepel, ami egy produktumot hoz létre és sikeréményt ad. Általában félbehagyjuk a napi munkát, aminek soha nincs vége. Holnap kezdődik minden előlről. A bútorfestő csapatépítő tréningen kivétel nélkül olyan darabok készülnek, melyek sikerélményt, a befejezett produktum csodálatos érzését adják a kollégáknak. Egy olyan termék lesz, mely utána jótékonysági célra megvásárolható. Valami nemes produktum. Ezt bírjuk a legjobban. Ezt bírják legjobban azok is, akik részt vesznek a csapatukkal a programon.

Mérei szerint nagy számú olyan munkavállalóra van szükség, aki új megoldási módokat tud létrehozni. Ezért fontos a csapatépítő tréningünk. Új aspektus, meglepő produktum és kreativitás. És jótékonyság.

Következő cikkünkben a kreatív környezet fogalmát bontjuk ki, hogy még inkább láttassuk, milyen sokrétű a bútorfestő csapatépítés és mennyi lehetőséget ad a csapat fejlesztésére.

Felhasznált források:

Robinson, K. (2011): Az alkotó tér. HVG Könyvek, Budapest.

Amabile, T. M., Conti, R., Coon, H., Lazenby, J., & Herron, M. (1996). Assessing the work environment for creativity. Academy of management journal, 39(5), 1154-1184.Rhodes, M. (1961): An analysis of creativity. Phi Delta Kappa, 42, 305–310.

Iratkozz fel heti hírlevelünkre,

hogy elsőként értesülhess dekorfal és bútorfestő workshop időpontjainkról, ingyenes szakmai rendezvényeinkről, dekorfestéshez kapcsolódó legfrissebb tartalmainkról!

Feliratkozásoddal, engedélyt adsz nekünk arra, hogy e-maileket küldjünk termékeinkről, exkluzív akcióinkról és különleges eseményekről. Hozzájárulásod azonban bármikor visszavonhatod az e-mailekben található leiratkozási linkre kattintva.