Amikor egy kompozíció fejben megszületik – legyen szó bútorról, festményről, bármilyen alkotásról – idő kell, hogy életre keljen. Nálunk egy bútoron 5 festmény karöltve öleli körbe a 4000 Ft-ért vásárolt éjjeli szekrénykét.
A festményeket úgy illesztettük egymáshoz, hogy a képeken festett föld, mező, talaj kb. folytatólagos legyen. Így az egyik kép feljebb, a másik pedig lejjebb került egymás mellé a bútorunkon. Ezt láthatjátok a jobb oldali fotónkon. Mivel egymás mellé ragasztottuk a képeket, ezért a visszacsiszolás után így nézett ki a bútorunk. Kb. 6-7 réteg papírt vízes újbeggyel, vagy – én ezt szoktam – melegvízes kesztyűvel, aminek van gumis része az újjain, esetleg vízes tenyérrel csiszolom vissza a bútoron.
Hogyan készül egy képtranszfer bútor?
Mit használtunk a képtranszferáláshoz és bútorfestéshez:
- Jófogás 4.000 Ft/db áron éjjeli szekrény. (Egy még várja az új ruháját műhelyében)
- Karla Geratd 5 festményét lézernyomtatóval A/3-as méretben nyomtattuk. használtunk a ragasztásos transzferhez, de előtte….
- Egy 30 évig dohányfüstben érlelt kisbútorkáról van szó. Csiszoláskor felszabadítottuk belőle az – orrunknak is kellemes – okkersárga dohányfüstöt, majd ecet-citromsav keverékével kártevőket is irtottuk benne. Kétszer ismételtük a folyamatot.
- A fában lévő tanninok és csersavak olykor kiszabadulnak a krétafesték hatására, ezt hívjuk átvérzésnek. Az Autentico Primer alapozójával fesd át a bútorod kezdésnek. Ezzel megakadályozod a taninok-csersavak átvérzését a bútoron, ráadásul egy tapadóhidat is képez a felületen.
- Az Autentico Primerje alkalmas arra, hogy fehér alapot csináljon a bútornak, ami pont a lézernyomtatott képek alá szükséges.
- Ezután jön a csoda: Az Autentico Media-Art transzfer ragasztóval ragasztóval bekenjük a bútorunkat és a papírunk nyomtatott oldalát is. A papírt ráragasztjuk a bútorra. (Előtte persze jól bemértük, hogy kb. folytatódjon egymás mellett a sztorink. Összeillesztettük a képeket.
- Miután minden papírréteget visszacsiszoltunk a transzferált bútorunkról, elég ramatyul néz majd ki. Nagyon óvatosan kell csiszolnunk, mert könnyen a nyomtatott felületet is lecsiszolhatjuk, ha nagyon erősen súroljuk a transzferált felületet. A bútorfestésben ez egy gyönyörű állapot. Nagyon szeretjük. Úgy tudjuk megállapítani, hogy minden réteget visszacsiszoltunk a papírunkról, hogy hajszárítózunk. Ha visszafehéredik, akkor még mindig van rajta némi papírréteg, amit csiszolni lehet.
- Pictorico tehnikának hívjuk, ami ezután következik. Ehhez néhány vékonyabb ecsetre, szivacsecsetre, szivacs hengerre és sok apró, akár maradék festékre lesz szükséged. Úgy is előkészítheted a palettát, hogy egy kartonlapra sok-sok festékből kiraksz egy-egy kiskanállal. Így nem kell nyitva lennie 500 doboz festéknek, amikor dolgozol.
- A festékekkel összedolgozod a képek találkozásánál a bútorkádat. Leírhatatlan technika és leírhatatlan érzés. 30 órát dolgoztam ezen a szekrényen, mire körbefestettem és kiegészítettem a hiányzó részeket.
- „Nejlonzacskó effektnek” hívom az égbolt festési technikát. Fogsz egy műanyag zacskót, felveszel rá 2-3, különböző árnyalatú festéket, amit el tudsz képzelni egy égbolton. A bal első saroktól a jobb hátsó sarok felé egyre sötétebb színeket vettem fel a zacskóra. Ahogy a tenyerünkben megfogjuk a festékes zacsit, elkezdünk pacsmagolni a szekrényünk tetején. Égboltfestés, bútorfestés nejlon zacskóval.
- A legvégén két réteg lakkal zárjuk és a lakás legláthatóbb részébe tesszük. Aztán szembe ülünk vele és gyönyörködünk.
- A párja is elkészült azóta, Budapest nevezetességeivel. Megtekinthetitek a műhelyünkben:
- Ha megtanulnátok ezt a remek technikát és a pictoricozást, gyertek hozzám workshopra. Itt tudtok jelentkezni a tanfolyamokra.
Ha pedig alkottatok a fenti technikával valamit, örömmel látjuk a munkáitokat. Küldjétek el nekünk facebookon, vagy az info@vintimage.hu e-mail címre.